FELVIDÉKI KONCERTAJÁNLÓ ÉS HÍREK

Felvidéki ROCK

Felvidéki ROCK

ÁRSTÍĐIR - Izlandi örömzene a hajó gyomrában

2016. május 19. - Felicium

maxresdefault_1_1.jpg

Május 8-a egy igen kellemes késő tavaszi nap volt. Kellemes időtöltés ilyenkor egy koncert, ám az aznapi koncert nem mindennapi volt. Mint mindenki tudja, mi egy rock magazin vagyunk és én is inkább a keményebb rock/metal-os irányt hallgatom legtöbbet, de egy kedves ismerősöm felhozta ötletnek az Árstíðir koncertjét és hát lévén, hogy nem nagyon ismertem kérdezősködtem picit, hogy mégis kik ők, honnan jönnek, egyáltalán miféle zenét játszanak? A válasz annyi volt, ha tényleg zongorán kezdtél el tanulni és a klasszikus zenén nevelkedtél, akkor tetszeni fog.

Úgy gondoltam, hogy veszteni valóm nem lehet és bizony a változatosság sem árt, így egy fárasztó hét és nap után ellátogattam az általam oly nagyra tartott A38 gyomrába. (Véleményem szerint Budapesten ez a hely szólal meg a legjobban) 

13112981_10154230609154468_3039198626866501215_o.jpgPontban az előzenekar, azaz a hazai Naked Woods kezdésére érkeztem meg és bár gondoltam, hogy vasárnap, azért mégis meglepően kevesen voltunk, így este nyolc óra tájékán. Számomra idegen volt a zenekar által játszott alternatív-pop. Tipikus rádió zenének éreztem, de egyáltalán nem fogott meg. Az énekesnő hangja tényleg gyönyörű és gratulálok neki, ám a gitárt néha úgy éreztem dísznek van a színpadon és a dobban is akadtak problémák olykor. Alapjáraton kerek produkció volt, de számomra sok volt a lassú tétel és ennek következtében kicsit belealudtam a műsorba. 

Az érkezésem után bő egy órával aztán megjött az a barátom, aki rávett, hogy jöjjek a koncertre, így vettünk egy jó hideg sört, előre mentünk nagyjából a 3-4. sorig és így kezdődhetett el az Árstíðir koncert, melyre ekkor már én is iszonyatosan kíváncsi voltam.

Kicsit ilyesmit vártam, meg nem is. Gyönyörű volt az egész, mintha egy álomba, egy mesébe csöppentem volna, ahol a dallamok mesélnek. És bizony meséltek nem is akárhogyan. Ezen a tényen csak erősített a néhány acapella betét is, ahol minden tag énekelt, különböző orgánumon. Élveztem minden percét, a hangosítás tökéletes volt, a hangszerválasztások egytől egyik magukért beszélnek és látszott, hogy bizony itt mindenki egytől-egyig képzett zenész és kívülről ismeri a hangszerét. Az este olyan lett, amilyennek terveztem. Pihentető, varázslatos és nagyszerű. Ennél jobb hétvégi/hételeji feltöltődés nincs a világon. Csakis ajánlani tudom mindenkinek az Árstíðir-t, ha a kemény zenét szereti azért, mert tele van lendületes kemény váltásokkal, ha a komoly zene kedvelője, akkor azért mert telis-tele van komolyzenei elemekkel és ha gyűlölöd a klasszikus zenét, akkor pedig azért a te zenekarod az izlandi csapat, mert megszeretteti veled, ezt garantálom. Köszönet érte a szervezőknek és az A38 legénységének. Május 8. 10/10 a javából!

arsti.jpg

naked.jpg

a38.jpg

Források: 
Árstíðir - Days & Nights [Official Music Video]
Naked Woods facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://felvidekirockmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr368716610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása